Nechci tatínka cpát léky…

23. srpna 2018

Před časem jsem žádala o radu. Podle ní jsem začala vařit to, co měl tatínek rad. A vyšlo to. Ožil, zesílil a chodí s hůlkou i do zahrady. Jen má tak 14 dní nateklá chodidla. Mohlo by to být nebezpečné? Tatínek se léčil kvůli srdci a ledvinám. Nechci ho cpát dalšími léky, když se tak zlepšil.

ODPOVĚĎ

Vážená paní, mám velkou radost, že moje rada byla k užitku vám i vašemu tatínkovi. Tak a nyní se podíváme na další problém a to jsou otoky. Na základě vašich informací se domnívám, že otoky dolních končetin mohou být způsobeny jak onemocněním srdce, tak ledvin. Poradila bych vyloučit minerálky – jsou slané a sůl zadržuje v těle vodu. Pít neslazené čaje a vodu – nejlépe z vodovodu. Omezit solení jídla na minimum. Neslaná potrava, ale nechutná, tak chuť zvýraznit kořením – pozor na Podravku a podobné - obsahují sůl. Pokud byly tatínkovi naordinovány léky podporující močení, tak je podávat dle ordinace lékaře. Nezapomeňte, že je třeba je podat ráno a aby měl tatínek v blízkosti WC. Sledovat také, jak a při jaké námaze se tatínek zadýchává, zda mu při tom nemodrají rty, nepotí se a podobně. Rozhodně ale neodkládejte návštěvu lékaře. Pokud tatínek cestu do města nezvládne, jeho praktický lékař mu může napsat převoz sanitním vozem. Nebojte se, tatínka cpát léky nebudete. Léky jsou zde od toho, aby nám pomáhaly a ulevily od zdravotních potíží a žilo se nám lépe. Pokud chcete tatínkovi pomoci, dbejte rad lékařů. Přeji vám, aby se tatínkovi dařilo dobře.

Bc. Mgr. Martina T. Kalábová